woensdag 15 december 2010

bibliotheek 2.0 en evaluatie

Vanmorgen mijn laatste 23dingen gedaan. Bibliotheek 2.0 geeft met het interview van Karolien Selhorst een beeld van de nieuwe bibliotheek en hun klanten en medewerkers.
De scholing van bibliotheekmedewerkers is uitermate essentieel voor de ontsluiting van de traditionele bibliotheek naar een digitale.
Het gebruik van Googledocs is een up to date reactie op deze 23dingen.
Deze 23dingen biedt KopGroep Bibliotheken de mogelijkheid om elkaar te versterken en nieuwe tools uit te proberen.

10 opmerkingen:

  1. Zo ook klaar GEFELICITEERD en geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had niet helemaal door dat dit je evaluatie ook was
    maar gefeliciteerd goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd. Ben wel benieuwd hoe je de cursus nu zelf hebt ervaren. Zag je de humor ervan in?
    Vond je het leuk? Wat vond je van de cursusvorm?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet dat het je niet allemaal even gemakkelijk afging, maar het is gelukt, gefeliciteerd!
    Misschien kan je nog iets zeggen over de cursusonderdelen die er voor jou uitsprongen, positief of negatief?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep.
    Knap gedaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha lachebekje, fijn voor je dat je het hebt afgerond. Hopelijk kijk je nog even op je blog, want ik wil je bij deze nogmaals bedanken voor je mooie bijdrage over mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is jouw beeld van de nieuwe bibliotheek en haar klanten en medewerkers? Dat mis ik in dit blogbericht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In de nieuwe bibliotheek wordt ingespeeld op de sociale netwerken. Door middel van workshops kunnen klanten worden ingevoerd in nieuwe ontwikkelingen. Medewerkers moeten hier een actieve rol vervullen. Dit kan niet als je in de uitlening staat in een drukke bibliotheek zoals in Schagen.
    Vanuit het MT moeten keuzes gemaakt worden waar wij als KopGroepmedewerkers op kunnen inspelen om onze klanten van nu en toekomstige klanten
    digitaal wegwijs te maken.
    Info op de website om onze aktiviteiten kenbaar te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Humor
    Daar heb je helemaal gelijk in: vanuit het MT of de directie moeten bepaalde keuzes worden gemaakt over welke kant jullie op gaan qua mediawijsheid en nieuwe ontwikkelingen. Dit zorgt er voor dat jullie hier gericht mee aan de slag kunnen. Maar soms helpt het ook wel eens om het MT te voeden met informatie over het onderwerp om deze keuzes te maken. En met straks een 'legertje' gecertificeerde 23 Dingers moet dat geen probleem zijn.

    BeantwoordenVerwijderen